۲ شهریور ۱۳۸۶، ۱۲:۱۵

انجمن برنج کشور هشدار داد:

افزایش قیمت برنج تولید داخل به تبعیت از برنج وارداتی

افزایش قیمت برنج تولید داخل به تبعیت از برنج وارداتی

دبیر انجمن برنج کشور با بیان اینکه واسطه‌ها برنج وارداتی را 2 برابر هزینه تمام‌شده آن به فروش می‌رسانند، از افزایش قیمت برنج تولید داخل به تبعیت از برنج وارداتی ابراز نگرانی کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، جمیل علیزاده شایق عدم کنترل بر نرخ فروش برنج های وارداتی را در خرده فروشی ها عامل بالارفتن بی رویه قیمت ها اعلام کرد و گفت: در حال حاضر قیمت هر کیلو برنج وارداتی در مغازه های تهران بین 1500 تا 1700 تومان است و همین امر سبب شده تا نرخ فروش برنج های مرغوب داخلی بسرعت رو به افزایش رود.

دبیرانجمن برنج ایران، قیمت هر کیلو برنج مرغوب ایرانی را طی هفته گذشته در استان گیلان و مازندران بالغ بر1500 تومان اعلام کرد و افزود: در حال حاضر قیمت هرکیلو برنج در این استان ها به 1700 تومان افزایش یافته است که علت این امر از سوی برنج کاران مقایسه با قیمت  برنج های وارداتی بیان شده است.

وی اظهار داشت: این درحالی است که قیمت تمام شده هر کیلو برنج وارداتی با احتساب سود هزینه حمل و نقل و سایر هزینه ها از کیلویی 700 تومان به 800 تومان افزایش یافته است ولی سوداگران آن را به دو برابر در اختیار مصرف کنندگان قرار می دهند.

علیزاده شایق، به تولید کنندگان داخلی نیز هشدار داد که وارد این بازی نشوند چراکه در نهایت آنها بازنده اصلی خواهند بود.

وی،افزایش روزانه قیمت فروش برنج داخلی را چراغ سبزی برای مسولان واردکننده برنج های وارداتی ارزیابی کرد و گفت: اگر دولت ازهم اکنون برنرخ فروش برنج های وارداتی دخالت نکند به خودی خود باعث افزایش قیمت برنج های داخلی می شود.

کد خبر 539803

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha